Wiosenny Wieczór Pieśni i Opery




Uczestnicy Wiosennego Wieczoru Pieśni i Opery 2016

Lyriel Benameur (sopran)

Rozpoczęła swoją przygodę ze śpiewem w wieku 17 lat pod okiem Prof. Isabelle Martin. Równocześnie została wokalistką zespołu z gatunku metalu symfonicznego Bring Me Eternity. Rok później rozpoczęła naukę w Konserwatorium Muzycznym w Lyonie oraz tamtejszym uniwersytecie na kierunku zarządzanie w administracji. W 2014 roku dołączyła do klasy śpiewu Prof. Pierre Ribemont, dziekana wydziału wokalnego w Konserwatorium Lyońskim. W tym samym roku zakończyła współpracę z zespołem Bring Me Eternity aby wyspecjalizować się w śpiewie operowym. Wystąpiła jako Colette w operze „Les Amours de Ragonde” w tournée na południu Francji oraz jako druga kobieta w operze „Dydona i Eneasz” Purcella. Śpiewaczka w wykonaniu Requiem Duruflé w prestiżowym chórze les Solistes de Lyon na Festiwalu Chaise-Dieu.

 

 

Marzena Frankowska (sopran)

Studentka I roku studiów magisterskich wydziału Wokalno-Aktorskiego specjalność wokalistyka Akademii Muzycznej im. J.I.Paderewskiego w Poznaniu w klasie dr hab. Tomasza Zagórskiego. W czerwcu obroniła licencjat na tej uczelni. Jest również magistrem chemii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wykształcenie muzyczne uzyskała kończąc Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia w Kłodzku w klasie skrzypiec oraz kontynuując naukę w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Nysie w klasie skrzypiec Janusza Gajownika. Śpiewa od zawsze. Pierwsze kroki wokalne stawiała w chórze dziecięcym Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Kłodzku prowadzonym przez panią Katarzynę Mąkę. Współpracuje również z chórem Concerto Glacensis pod dyrygenturą pani Katarzyny Mąki od początku istnienia chóru. W czerwcu zadebiutowała na małej scenie w Teatrze Wielkim w Poznaniu w operze współczesnej "Mikołajek i inne chłopaki" Radosława Matei w roli Pani oraz występowała w roli Bastienne w spektaklu "Bastien i Bastienne". Co roku bierze udział w Nadnoteckim Festiwalu Muzycznym "Piękny śpiew" organizowanym przez Stowarzyszenie Przyjaciół Nadnoteckiego Festiwalu Muzycznego, gdzie wykonywała partię sopranu m. in. w "Litanii ostrobramskiej" St. Moniuszki,"Glorii" A. Vivaldiego oraz "Mszy Koronacyjnej C-dur" W. A. Mozarta. Od 2013 r. co roku uczestniczy w festiwalu operowym w Bad Hersfeld w Niemczech.

 

 

Sylwia Gorajek (sopran)

Studentka III roku w klasie prof. Piotra Łykowskiego i dr hab. Olgi Ksenicz na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła uczestnicząc w licznych warsztatach i kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych pedagogów i śpiewaków takich jak Izabela Kłosińska, Charlotte Lehmann, Ingrid Kremling, Urszula Kryger, Ella Susmanek, Ubaldo Fabbri i in. Współpracowała z Orkiestrą Kameralną Leopoldinum pod dyrekcją Benjamina Bayla w ramach 49. Międzynarodowego Festiwalu "Wratislavia Cantans". Jako solistka brała udział w polskiej prapremierze kantaty Františka Antonína Míčy Quatuor Elementa (partia Ognia) na 50. Międzynarodowym Festiwalu Wratislavia Cantans. Ponadto w 2015 roku wykonywała partię Haiderl Tschöll (Heinrich Berte Domek trzech dziewcząt) występując na międzynarodowych festiwalach: VII Międzynarodowy Festiwal Muzyka Epok w Dusznikach Zdroju, VII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Muzyka u Józefa Ignacego Schnabla w Nowogrodźcu, 53. Festiwal Moniuszkowski w Kudowie-Zdroju. W repertuarze artystki znajduje się bogaty wybór pieśni, arii operowych i oratoryjnych oraz partie operowe.

 

 

Julien Henric (tenor)

Młody francuski tenor o ciemnej barwie głosu. Od kilku lat uczy się śpiewu operowego. W 2014 roku rozpoczął naukę w Konserwatorium Muzycznym w Lyonie w klasie Prof. Denis Manfroy śpiewając międzynarodowy repertuar (Mozart, Verdi, Schumann, Schubert, Fauré, Bizet, czy Arinsky). W tym samym roku wystąpił z chórem Konserwatorium w wykonaniu Stabat Mater Rossiniego w Filharmonii Narodowej w Lyonie. Występuje również w wielu koncertach w Lyonie, Paryżu i za granicą. W 2015 roku rozpoczął naukę w klasie śpiewu Prof. Pierre Ribémont, dziekana wydziału wokalnego w Konserwatorium Lyońskim. Będąc studentem trzeciego cyklu w 2016 roku został zaangażowany do partii Eneasza w Operze „Dydona i Eneasz” Henry Purcella oraz do partii Loustot w operetce „Weronika” André Messagera. Interesuje się repertuarem w językach Europy wschodniej śpiewając w języku polskim, rosyjskim i rumuńskim.

 

 

Leszek Holec (baryton)

Absolwent wydziału Wokalno - Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, które odbył pod kierunkiem prof. Macieja Witkiewicza oraz prof. Leszka Skrli. Brał udział w mistrzowskich kursach wokalnych prowadzonych przez prof. Marcina Habelę, prof. Marka Rzepkę oraz w kursach muzyki kameralnej prof. Mai Nosowskiej – Pasławskiej. Brał udział w następujących konkursach: Złote Głosy Mazowsza, II Konkurs Wokalny w Drezdenku, Konkurs Wokalny im. Giulio Perottiego w Ueckermünde, Jakub Pustina Vocal Competition w Czechach. Ma w swoim repertuarze partie takie jak: Antonio w Weselu Figara W.A. Mozarta, Geronimo w Potajemnym Małżeństwie D. Cimarosy, Hrabiego Ceprano w Rigoletto G. Verdiego, którą realizował debiutując na festiwalu Opernfestspiele in der Stiftsruine w Niemczech w roku 2012. Wykonywał również partię Marulla w Rigoletto G. Verdiego oraz Brandera w Potępieniu Fausta H. Berlioza na Bydgoskim Festiwalu Operowym w latach 2014 i 2015. W 2013 r. był laureatem konkursu Złote Głosy Mazowsza a w 2015 r. II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Drezdenku.

 

 

Paweł Jeka (tenor)

Student drugiego roku drugiego cyklu Konserwatorium Muzycznego w Lyonie w klasie śpiewu Profesora Marcina Habeli. W 2014 roku ukończył Szkołę Muzyczną II stopnia w Gdyni na wydziale wokalno-aktorskim w klasie Prof. Marii Borowskiej-Gasik. W lutym 2014 roku wystąpił z recitalem w Domu Uphagena w Gdańsku. W grudniu 2014 roku wystąpił w chórze „Le Concert de l'Hostel Dieu” podczas Święta Światła w Hôtel de Région Rhône-Alpes. W styczniu 2015 roku wziął udział w wykonaniu „Stabat Mater” Gioacchino Rossiniego w Auditorium de Lyon. W maju 2015 roku wystąpił we wspólnym recitalu z Bogdanem Hołownią podczas obchodów Święta Konstytucji 3 Maja w Konsulacie Generalnym RP w Lyonie. Jest inicjatorem i organizatorem Wiosennego Wieczoru Pieśni i Opery oraz organizatorem Międzynarodowego Mistrzowskiego Kursu Wokalnego prof. Marcina Habeli.

 

 

Marta Osmańska (mezzo-sopran)

Studentka III roku w klasie prof. Barbary Ewy Werner na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz absolwentką Zespołu Szkół Muzycznych II st. im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie w klasie solowego śpiewu klasycznego dr Małgorzaty Wieland. Swoje pierwsze sukcesy wokalne w tej dziedzinie zaczęła odnosić w drugiej klasie szkoły średniej. Jest zdobywczynią II miejsca w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Giulio Perottiego odbywającego się w Ueckermünde, III miejsca w Ogólnopolskim Festiwalu Wokalnym im. Marii Stankowskiej w Olsztynie oraz otrzymała wyróżnienia w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Makroregionalnych CEA w Warszawie i na XI Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. Jest stypendystką miasta Szczecin, zdobywczynią I miejsca w eliminacjach okręgowych Olimpiady Artystycznej oraz finalistką XXXVI Ogólnopolskiej Olimpiady Artystycznej w sekcji historii muzyki. Marta chętnie bierze udział w koncertach. Miała okazje prezentować swoje umiejętności uczestnicząc w koncertach charytatywnych między innymi na rzecz ofiar powodzi w Bogatyni, licznych koncertach promujących talenty szkoły oraz miasta Szczecin. W latach 2011-2014 brała również udział w koncertach Stabat Mater G. B. Pergolesiego. Chętnie koncertuje zarówno w kraju jak i za granicą (Niemcy). W roku 2011 podjęła się przygotowania cyklu "Miłość i życie kobiety" Roberta Schumanna z Michałem Landowskim przy fortepianie. Doświadczenie to zaowocowało szybkim rozwojem muzycznym Marty. Od końca 2011 roku współpracuje w duecie z Noemi Hańczyk (harfa). Duet ten został nagrodzony I miejscem na IV międzynarodowym konkursie Malchower Kirchenpreis w 2012r. W swoim repertuarze Marta prezentuje różnorodny program: od baroku aż po te najnowsze kompozycje. Najbliższy jej sercu jest romantyzm, aczkolwiek świetnie odnajduje się w twórczości Mozarta czy późnych romantyków. Kocha muzykę w każdym wydaniu, a szczególnie bliski jej sercu jest fortepian, od którego zaczęła swoją muzyczną przygodę.

 

 

Pianiści

dr Tomasz Lupa

Urodził się 11 VIII 1977 w Jarosławiu. Ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Czesława Stańczyka. Od 2005 jest asystentem na wydziale Fortepianu Klawesynu i Organów Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Sterczyńskiego. Od 2012 ma stopień doktora. Jest laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów pianistycznych i kameralnych: VI 1999 – Wyróżnienie za występ w II etapie Międzynarodowego Konkursu Beethovenowskiego w Hradec nad Moravici (Czechy). IX 2000 – I nagroda w kategorii duetów razem ze skrzypaczką Fatimą Aazizą na IV Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. V 2001 – Nagroda główna – stypendium Fundacji Bankowej im. Leopolda Kronenberga na IV Ogólnopolskim Konkursie Muzyki XX wieku dla młodych wykonawców w kategorii: studenci akademii muzycznych – w Radziejowicach. IX 2003 – laureat Estrady Młodych na XXXVII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. IX 2010 – Wyróżnienie za wykonanie etiudy b – moll op. 4 nr 3 Karola Szymanowskiego na Międzynarodowym Konkursie im. E. Griega w Oslo (Norwegia). V 2012 – Nagroda za najlepsze wykonanie utworu Mozarta na Międzynarodowym Konkursie Mozartowskim we Frascati (Włochy). W roku akademickim 2013 – 2014 był wykładowcą w Keimyung – Chopin Accademy of Music w Daegu (Korea Południowa)

 

 

Magdalena Holec

Absolwentka PSM II stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Żyrardowie, w klasie fortepianu Elżbiety Budnik oraz studiów odbytych na AM im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy pod kierunkiem prof. Tatiany Shebanovej, prof. Jarosława Drzewieckiego oraz ad. dra Piotra Kępińskiego. Uczestniczyła w krajowych konkursach pianistycznych. Jest dwukrotną laureatką Mazowieckich Przesłuchań Pianistycznych w Sochaczewie w 2002 i 2006 r. Brała udział w III i IV Międzynarodowym Forum Pianistycznym „Bieszczady bez granic” w Sanoku, gdzie doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem wybitnych pianistów – pedagogów m.in.: prof. Jarosława Drzewieckiego, prof. Alicji Faryniarz, prof. Iriny Rumiancewej, prof. Grzegorza Kurzyńskiego, oraz występowała na koncertach muzyki kameralnej m.in. towarzysząc słynnej śpiewaczce prof. Eugenii Rezler, oraz Anecie Kapli. W grudniu 2008r. brała udział w kursie wokalnym prof. Macieja Witkiewicz, w lutym 2011r. przez prof. Urszulę Kryger , zaś w lutym 2013 przez prof. Piotra Bednarskiego jako pianista-akompaniator. Tę funkcję pełniła także na kursie kameralistyki wokalnej, prowadzonym przez p. Tomasza Zagórskiego w październiku 2009 r. Pracowała także pod kierunkiem Joanny Kurpiowskiej oraz Teresy Rosłoń – Esztenyi. Uczestniczyła w kursach fortepianowych prof. Mikhaiła Woskresieńskiego oraz w kursie kameralistyki wokalnej prof. Mai Nosowskiej-Pasławska. Pianistka prowadzi czynną działalność jako akompaniator, biorąc udział w VI Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych Blaszanych w Gdańsku, w VII oraz VIII Ogólnopolskim Konkursie Sztuki Wokalnej ,,Złote Głosy” w Warszawie, w II i III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Giulio Perottiego w Ueckermuende (Niemcy) oraz w II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie – Zdrój, zaś w lipcu 2014 uczestniczyła w III Międzyanrodowym Mistrzowski Kursie Wokalnym prof. Marcina Habeli jako pianista – korepetytor. Współpracowała m. in. z wybitną solistką Opery Nova prof. Katarzyną Nowak – Stańczyk. Od sierpnia 2014 r. jest korepetorem Opery Nova w Bydgoszczy.

 

 


Jesteśmy na Facebooku!